Het verschil tussen online coachen en e-coachen

fun - kopie

Regelmatig krijg ik de vraag wat ik nu precies doe bij e-coachen.
Hoezo is dat anders dan online coachen?
De meest simpele vergelijking is dat een koe wel een beest is, maar een beest niet een koe hoeft te zijn….

Tegenwoordig maken veel coaches en hulpverleners gebruik van de ‘elektronische weg’, het online werken.
Er zijn grofweg 4 manieren voor coachen via de ’elektronische weg’:

  • Men gebruikt bijvoorbeeld videobellen. Via Skype, Zoom, MS Teams of een ander platform heeft men 1 keer in de 2 tot 3 weken een coachgesprek.
  • Men voert coachgesprekken via de telefoon.
  • Men voert coachgesprekken via een chatprogramma.
  • Een vierde manier is emailcoaching. En dat wordt bedoeld met de term e-coaching.

Bij de opleiding tot e-coach wordt de nadruk gelegd op het mailcoachen, eventueel afgewisseld met videobellen, SMSen of chatten. Vandaar dat e-coachen dus meer is dan online coachen door middel van videobellen.

De verschillen op een rij:

Ecoaching

Heb je hier nog vragen over of is je interesse gewekt in een e-coach traject?
Druk gerust op onderstaande knop!